torsdag 12 september 2024

Judge a book by its cover

Nu är jag mer än halvvägs gången med bok-grossessen som jag tillkännagav i våras. Redigeringsrunda nummer ett är avklarad och nästa vecka väntar runda nummer två. 

Foto på författaren har valts med vånda och stort besvär. Föremålet blundar envist på alla bilder. Eller har ett asflabb så stort att det inte passar sig alls. Tills slut hittade jag ett som går an. Nåja.

Sen var det detta med framsidan. Så märkligt att se sina tankar i bild. Såklart har jag liksom sett allt framför mig, i åratal men bilderna är ändå suddiga och flytande. Flyende. Nu har jag det så att säga svart på vitt, fast i färg då.

Två tomma stolar framför en bardisk. Drinkglasen står där, intill varandra som i en ordlös fråga: Får jag komma dig nära? 

Reflektionen i spegeln på väggen bakom baren visar de två som  likt ett Schrödingers kärlekspar, kanske och samtidigt kanske inte, sitter där på stolarna. Deras väskor står iallafall där på golvet på varsin sida om stolarna.

Vad händer sen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar