söndag 1 september 2024

Svårfåtaglig

Jag hörde ett så bra ord häromdagen i Tidspodden, där någon hade en yngre släkting som myntat begreppet svårfåtaglig för att beskriva en person som var just svår att få tag på.

Annars lider ju de allra flesta av tillgänglighetssjukan. Alltid nåbara. Alltid redo.

Tyvärr är jag inget undantag utan har ständigt mobilen inom räckhåll och om jag någon gång inte har det, i duschen, på löpturen, på promenad då jag medvetet lämnat den hemma, är jag påtagligt nervös.

Vad riskerar jag att missa?

Jag vaknar ofta på natten av inbillade sms-pling. Grynt irriterande att få nattsömnen störd av något som inte finns. Framför allt onödigt. Jag borde ligga i hårdträning för att bli mer svårfåtaglig. Då kanske jag hinner få tag på mig själv lite oftare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar