torsdag 25 juni 2026

Den goda avundsjukan

Känslan när andra lyckas med sådant jag drömmer om. Som signerat förlagsavtal och en bok som märks i bruset, eller att springa milen under en timme... såna små trevligheter.

Blir jag avis? Ja, på sätt och vis men inte på ett missunnsamt eller surt vis utan tvärt om. Jag brukar kalla det för den goda avundsjukan. Egentligen är det bara inspirerande. Jag menar, kan de så kan jag.

Bara jag inte ger upp. Och det har jag inga planer på. 

Jag fortsätter oförtrutet att skriva och att springa. Det är väl ungefär det som är den jag är och den goda avundsjukan driver mig framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar