onsdag 3 november 2021

Research i baren

Jag tar det här med att lära känna sin karaktär på största allvar. Igår kväll gjorde jag efterforskningar i en hotellbar. Tyvärr inte exakt den som förekommer i min berättelse för den existerar bara i min karaktärs fantasi. Inte ens i hennes verklighet och i min fantasi, som annars är mer vanligt förekommande.

Hotellbaren är alltså en dubbelfantasi. Kanske den blir verklig då?
Precis som minus gånger minus blir plus i matematikens värld kanske dubbla fantasier blir verkliga i magins.

Min research sträckte sig inte till de färglada drinkarna som min karaktär och hennes date dricker. Jag höll mig till Champagne. Min egen favoritdryck.

Vad min karaktär tycker om bubbel vet jag ännu inte. Jag vet bara att hon liksom jag föredrar torra vita viner, sådär torra och sträva så tungan krullar sig.

Min karaktär skriver på sin roman i baren. Jag skriver om henne och försöker närma mig hennes inre väsen. Bli henne för att kunna göra henne verklig.

I alla fall i hennes verklighet.
Tänk om hon i sin tur skriver om mig, något jag starkt misstänker.

Vem skapar isåfall vem och vems verklighet var här först?
In i dimman. Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar