onsdag 26 april 2023

En övning i ärlighet

Morgonsidorna ger övning i att uttrycka mig ärligt och sanningsenligt. Öppenhjärtligt. Avskalat skulle man också kunna kalla det. Utan filter.

Den som lyckas skriva ärligt, autentiskt, äkta och med välvilja. Den som vill sin läsare väl. Den kan lyckas fånga en trogna skara.

Alla dessa morgnar, alla dessa skrivböcker som fyllts med ord från mitt yrvakna ohöljda sinne, Om jag vågar skriva äkta på de sidor som ingen annan ser kan jag även våga vara sårbar på andra ställem.

Morgonsidorna har lärt mig att skriva sant. Inte sant i bemärkelsen att mina historier är på riktigt. Inte alls, de utspelar sig i en annan verklighet men en verklighet icke desto mindre.

En trovärdig verklighet. Värd att tro på i all sin osanolikhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar