onsdag 3 januari 2024

Styrkan som redan finns

I dessa tider avger många av oss nyårslöften som syftar till förbättring och utveckling. Gott så. Såvida det inte går överstyr som det ju alltsom oftast gör.

Puh, ska vi verkligen springa efter mer när det vi snarare behöver är att sträva efter återhämtning. Lyssna på ordet. Återhämtning. Det betyder att hämta tillbaka något vi redan har. Ta igen det som redan tillhör oss. I vilan kan vi återfinna det vi tappat bort på vägen.

När vi sprang för fort.

Nu är det kanske en dum liknelse för den som råkat anmäla sig till både ett par millopp och en halvmara. Å andra sidan planerar jag inte att springa särskilt fort. Jag kommer definitivt inte att riskera att springa ifrån något eller någon. Tvärt om. Jag räknar kallt med att bli omsprungen. Men vad gör väl det. Jag tävlar bara mot min egen lathet och den kommer jag springa ifrån hur långsamt det än går.

Här gäller att återerövra den kraft vi redan har. Den finns säkert nedkilad någonstans mellan soffkuddarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar