tisdag 20 december 2022

Drömmen om extra rum

Jag har en återkommande dröm om att jag antingen hittar flera extra rum bakom en dold dörr i vår lägenhet, alternativt en hel ny bostad med många stora utrymmen.

Ofta ligger lägenheten högt och har stora fönster. Det hela känns mer som ett minne en bara en dröm men jag har aldrig bott så stort. Aldrig haft dessa stora ytor och rymliga salar.

Ibland finns bokhyllor utefter väggarna, tomma hyllor där mina stackars ihopträngda samlingar kan få komma till sin rätt och slippa stå i dubbla rader eller ligga travade bakom sovrumsdörren.

I vissa drömmar är rummen fruktansvärt smutsiga, som att åratal av damm och fukt förstört dem. I andra är de fina och rena. Jag kan ju bara gissa vad det ska symbolisera, vad mitt undermedvetna försöker säga mig genom att visa dessa bilder.

Outnyttjad potential.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar