onsdag 22 februari 2023

Självsamhetens lov

Jag njuter av min självvalda ensamhet. Högst frivilligt har jag dragit till fjälls för en veckas arbete och kvällar i mitt eget sällskap. Planen är att hinna läsa och skriva något mer än jag annars brukar göra.

Tiden får utvisa hur väl jag lyckas med min föresats. Halvtid i solituden har redan passerat. Dags att lägga på ett kol med andra ord. 

Samtidigt en saknad efter de som jag normalt delar mitt liv, badrum och kylskåp med. Konstigt hur man kan sakna att vänta på sin tur i den enda duschen i en familj med tonåringar.

Här i solituden har jag en lyxig regndusch alldeles för mig själv. Middagen bestämmer jag. Jag törs knappt skriva vad jag ätit hittills under veckan. Abbas fiskbullar i hummersås, en semla, fjällfil, te och mackor med sardiner och ikväll står Findus frysmiddag (köttbullar) på menyn.

Nåja, vi prioriterar alla olika och jag prioriterar nu tid. Dessutom råkar jag gilla det jag ätit. Är till och med stolt grundare och medlem i den vilande föreningen Fiskbullens vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar