tisdag 20 februari 2024

Uppgiven eller utgiven

Hur viktigt är det att bli läst? Sedd och hörd? Finns den historia som inte når från berättaren in i någon annan? Ut ur mig. In i dig.

Nu trillar refuseringarna in. Jag funderar på att göra som Stephen King som skaffade sig en väldigt lång spik som han hängde upp dem alla på. Slog in den i väggen för att hänga alla de nedslående pappersarken på. I dessa mer digitala tider blir det inte lika tydligt. Faktum är att jag inte sparar mailen efter att jag läst dem. Det räcker ju att ha läst. 

Behöver ingen spik för att minnas vad de stod. 

Så vad blir det till slut, uppgiven eller utgiven? Vilken giv blir min hand?
Övergiven, prisgiven, undergiven, omgiven.

Tänk om man skulle utge sig för att vara utgiven. Fake it till you make it. Vilken ingivelse.
Riskerar man då att bli angiven för falskspel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar