söndag 27 juni 2021

Lysande utsikter

Jag gillar ställen med utsikt. Uppskattar att kunna spana långt bort i fjärran. Det skall visst vara bra för datortrötta ögon också.

Vila blicken.

Där jag sitter nu har jag utsikt över en kanal där sommarbåtar av olika sort far förbi. Små motorbåtar, kajaker och en och annan segelbåt för motor på väg ut mot havet. Ibland kommer fridstörarna och kör racing med vattenskotrar. 

Det stör inte min frid men kanske ankornas.

Om jag lyfter blicken förbi vattnet består min utsikt tyvärr av en tätt trafikerad väg samt ett spårområde med högljudda tåg. Det gäller att välja var jag fokuserar såväl ögon som öron.

Om jag tittar ännu lite högre upp, över bilvägen och spårområdet ser jag återigen något njutbart. Vackra hus på andra sidan och ett myller av takåsar.

Vissa kvällar bjuder himlen på en fantastiskt målad solnedgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar