torsdag 4 augusti 2022

I väglöst land

Jag har provar något nytt. Har varit på tur på fjället i tre dagar, tältat, vadat och ätit lyxig middag på fjällstation. Njutit av friheten i att inget annat kunna göra än att gå och beundra scenerna som naturen bjuder på. 

Renar, massor av renar. Vi vandrade genom deras vardagsrum.

Att efter flera timmars vandring komma fram till ett hus med folk, dusch, bastu och en iskall öl är en så kallad lisa för själen. En vila i kroppslig ansträngning. 

Jag har inte läst, inte skrivit och konstigt nog inte direkt saknat det. En läsfasta som föll sig helt naturlig. Fjället bjöd på andra nöjen.

Efter denna utflykt vid sidan om mina vanliga allfartsvägar, en bit utanför komfortzonen som vanligen innebär hotell med fler än tre stjärnor, kan jag bara ödmjukt konstatera att det gav mersmak.   

Nu är jag hemma i mitt eget vardagsrum, utan renar. Det är lite tomt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar