torsdag 26 januari 2023

Som flygplan på kö

En gång såg jag flygplanen ligga som pärlor på en tråd i väntan på inflygning till Los Angeles stora flygplats LAX. Det var mörkt och mot natthimlen syntes planens ljus tydligt. Jag kunde räkna till inte mindre än sju flygplan på rad. Säkert väntade fler bakom, i en ständig ström dit min blick inte nådde.

På samma vis känns det med mina skrivprojekt. Det som ligger först i inflygningskön blockerar de andra från att landa.

Vid närmare eftertanke finns ju en annan kö på flygplatsen som är ännu mer lik mina manus öde. Den där planen ännu befinner sig på marken.

Det stora flertalet av idéerna har ju inte ens fått lov att lyfta ännu. De väntar tålmodigt i taxikön på väg ut mot startbanan. Jag måste ta ett snack med den där flygledningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar