onsdag 24 april 2024

Gravid med ett bokbarn

Jag vet inte om liknelsen håller ett dugg, för denna grossess-process har pågått längre än någon i naturen förekommande. Väntans tider är det iallafall på att mitt brain-child ska komma ut i bokform.

Jag har trott att hon varit färdig förr men då skulle hon visa sig vara  allt annat än flygfärdig På tok för prematur. Jag gav dock inte upp försöken att blåsa liv i henne. Den bästa egenskaperna hos författare är ju envishet, pannben och sittfläsk. 

Sen kan förstås även en smula nyfikenhet och fantasi komma väl till pass.

Nu väntar en process som är ganska precis nio månader lång. Jag ser framför mig ett hårt jobb, betydligt hårdare än att producera mänskliga barn vilket så att säga var rena barnleken i jämförelse. Jag kände mig inte inblandad annat än just i själva starten. Kroppen klarade det där alldeles på egen hand.

För den här skapelsen krävs mer insats från mig. Redigeringsrundor, omskrivningar, genomarbetning och korrekturläsning. En lockande baksidestext ska formuleras och en rättvisande framsida ska skapas.

Don't judge a book by its cover.

Den som sade så har aldrig köpt en bok i en tid när yta är allt vi baserar våra beslut på.

Och undrar vilka dietråd det ges till oss som är gravida med bokbarn?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar